Voluyt

Klantcase
22 mei 2023 - geschreven door Voluyt
  • Specialismes
  • Sectoren
  • Tags
Klantcase

Zelfverbeteren bij Den Hartogh Logistics

Den Hartogh Logistics is één van de meest toonaangevende Logistiek Service Providers voor de chemische, gas-, polymeer- en voedingsmiddelenindustrie. 

Den Hartogh is aanwezig in elke regio van de wereld, met vestigingen/kantoren op 47 locaties in 26 landen. Het personeelsbestand bestaat uit meer dan 1.800 mensen en het materieel omvat meer dan 20.000 tankcontainers, 6.100 droge bulkcontainers en gespecialiseerde droge bulkopleggers, 350 tankopleggers en 625 vrachtwagens. 

Gedurende de afgelopen 4 jaar is Zelfverbeteren succesvol geïntegreerd in de teamstructuur van Den Hartogh locaties in Nederland, Verenigd Koninkrijk, Italië, Frankrijk en Duitsland. Om continu verbeteren een blijvende plek te geven binnen de dynamische omgeving van multimodaal internationaal transport zal in 2022 een op maat gemaakt verbeterprogramma starten waarin 10 team coördinatoren continu verbeteren in de praktijk zullen brengen. Individueel en in teamverband worden deelnemers uitgedaagd om lokale- en afdeling overstijgende knelpunten op te pakken en te verbeteren. Zij zullen hierin de samenwerking zoeken met collega’s die meerdere jaren ervaring hebben binnen de methodes van Zelfverbeteren. Inmiddels zijn bij Den Hartogh 25 deelnemers opgeleid tot gecertificeerde verbeteraars die samen tot nu toe 87 verbeteringen hebben doorgevoerd.

Voorbeelden van verbeteringen uit eerdere jaargangen bij Den Hartogh zijn:

  • Het vergroten van first time right percentage voor orderinvoer
  • Reduceren van het aantal containers dat niet tijdig wordt opgehaald van de terminal
  • Reduceren van productschades door optimalisatie van systeem voor verwarmingsinstructies
  • Voorkomen van wasted trips 
  • Implementatie van quote request formulieren om quote proces te optimaliseren

Interessante informatie?

Het netwerk van de Lean Portal.nl is altijd benieuwd hoe we verder kunnen helpen.